Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hudební tvořivost dětí předškolního věku v kontextu pedagogické kreativity
Slavíková, Petra
Disertační práce s názvem Hudební tvořivost dětí předškolního věku v kontextu pedagogické kreativity se zaměřuje na formální preprimární hudební vzdělávání, v rámci něhož je ovlivňován rozvoj dětských hudebnětvořivých schopností jejich pedagogy. Proto je na tuto problematiku nahlíženo dvojí perspektivou; perspektivou dětí předškolního věku a perspektivou preprimárních pedagogů. Teoretická část práce zařazuje dětskou hudební tvořivost do kontextu hudebního vzdělávání z hlediska historického mezinárodního a národního vývoje hudební výchovy předškolních dětí. Podobně se zabývá i souvislostmi v rovině výzkumu a představuje testy dětské hudební tvořivosti. Následovně vymezuje pojmy hudební tvořivost, dětská hudební tvořivost a pedagogická tvořivost ve vztahu k formálnímu předškolnímu vzdělávání. Na hudební a dětskou tvořivost nahlíží perspektivou vnitřních a vnějších vlivů. Podrobněji se následovně věnuje roli preprimárního pedagoga a jeho tvůrčímu pedagogickému působení v rozvoji dětských hudebnětvořivých schopností. Praktická část práce obsahuje popis provedeného výzkumného projektu. Jedna část výzkumu se věnuje hudebnětvořivému experimentálnímu vyučování dětí předškolního věku, jehož součástí bylo také testování autorským testem hudební tvořivosti a inspirovaným testem hudebnosti a doplnění rodinného...
Hudební tvořivost dětí předškolního věku v kontextu pedagogické kreativity
Slavíková, Petra ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Kološtová, Mariana (oponent) ; Slavíková, Marie (oponent)
Disertační práce s názvem Hudební tvořivost dětí předškolního věku v kontextu pedagogické kreativity se zaměřuje na formální preprimární hudební vzdělávání, v rámci něhož je ovlivňován rozvoj dětských hudebnětvořivých schopností jejich pedagogy. Proto je na tuto problematiku nahlíženo dvojí perspektivou; perspektivou dětí předškolního věku a perspektivou preprimárních pedagogů. Teoretická část práce zařazuje dětskou hudební tvořivost do kontextu hudebního vzdělávání z hlediska historického mezinárodního a národního vývoje hudební výchovy předškolních dětí. Podobně se zabývá i souvislostmi v rovině výzkumu a představuje testy dětské hudební tvořivosti. Následovně vymezuje pojmy hudební tvořivost, dětská hudební tvořivost a pedagogická tvořivost ve vztahu k formálnímu předškolnímu vzdělávání. Na hudební a dětskou tvořivost nahlíží perspektivou vnitřních a vnějších vlivů. Podrobněji se následovně věnuje roli preprimárního pedagoga a jeho tvůrčímu pedagogickému působení v rozvoji dětských hudebnětvořivých schopností. Praktická část práce obsahuje popis provedeného výzkumného projektu. Jedna část výzkumu se věnuje hudebnětvořivému experimentálnímu vyučování dětí předškolního věku, jehož součástí bylo také testování autorským testem hudební tvořivosti a inspirovaným testem hudebnosti a doplnění rodinného...
Rozvoj dětské hudební tvořivosti v pěveckém kroužku na 1. stupni ZŠ
Kučerová, Blanka ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Slavíková, Petra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rozvojem hudební tvořivosti žáků pěveckého kroužku prvního stupně ZŠ. Věnuje se nejprve problematice obecné tvořivosti a jejímu významu a důležitosti pro život člověka. Dále podrobněji specifikuje téma tvořivého myšlení, od něhož odvozuje termín hudebně tvořivého myšlení. Neopomíjí nepostradatelnou roli učitele hudební výchovy, navrhuje systematický metodický postup a nabízí rovněž několik konkrétních typů cvičení vhodných k rozvoji hudební tvořivosti žáků. V rámci výzkumné části pak zkoumá a porovnává úroveň rozvoje tvořivých schopností žáků pěveckého kroužku prvního stupně ZŠ v Čerčanech (ve školním roce 2017/2018 a 2018/2019) v souvislosti s osvojovanými písněmi (jejich obsahy a hudebně výrazovými prostředky). Cílem práce bylo především potvrzení skutečnosti, že výuka s využitím hudebně tvořivých prvků má zásadní vliv na rozvoj hudebních schopností žáků - včetně schopností tvořivých.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.